سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های تست ترموستات یخچال

برای تست ترموستات روی یخچال، ابتدا کمپرسور را بررسی کنید تا ببینید درست کار می‌کند یا خیر. اگر کمپرسور کار نمی‌کند، ممکن است ترموستات مشکل داشته باشد. اگر یخچال کار نمی‌کند، می‌توانید با لمس کمپرسور جریان برق را بررسی کنید. اگر هوا سرد باشد، کمپرسور کار نمی‌کند. اگر رله اضافه بار و کمپرسور سالم هستند، ممکن است مشکل از ترموستات باشد. اگر ترموستات آسیب ببیند، کمپرسور روشن نمی‌شود. برای تعمیر ترموستات، باید سیم‌های اصلی را قطع کرده و به هم بچسبانید. اگر کمپرسور با این کار شروع کرد، به این معنی است که ترموستات خراب است. 

تست ترموستات یخچال با اهم متر

برای تست ترموستات یخچال خود، باید از پشت به آن دسترسی داشته باشید. با استفاده از اهم متر می‌توانید این کار را انجام دهید. ابتدا مطمئن شوید که یخچال خاموش است. سپس از اهم متر برای اندازه گیری مقاومت بین پایانه‌های ترموستات استفاده کنید. قرائتی که دریافت می‌کنید باید نزدیک به مقداری باشد که روی ترموستات چاپ شده است. برای تغییر دمای یخچال، باید پنل پشتی را جدا کنید. داخل آن یک ترموستات وجود دارد و با تنظیم دما یا صدا، تنظیمات ترموستات را تحت تاثیر قرار می‌دهد. می‌توانید ترموستات را با اتصال آن به اهم متر تست کنید. پس از بررسی، می‌توانید پنل پشتی را دوباره روی آن قرار دهید و یخچال را سر جای خود قرار دهید. 

نحوه تنظیم پیچ ترموستات یخچال

برای تنظیم ترموستات یخچال باید پیچ ??بالای آن را باز کنید. وقتی بیرون سرد است، پیچ روی حالت سرد تنظیم می‌شود. وقتی بیرون گرم است، پیچ روی حالت گرم تنظیم می‌شود. ترموستات به تغییر تنظیمات ادامه می‌دهد تا زمانی که به دمای مورد نظر شما برسد. می‌توانید هر ماه با تغییر آب و هوا آن را تغییر دهید. در فصل تایستان (که گرمتر از زمستان است)، مهم است که دمای یخچال بالاتر باشد تا مواد غذایی تازه بمانند. با این حال، در طول تابستان، بهتر است بسته به دمای بیرون، دمای یخچال را روی 1 یا 2 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. به این ترتیب یخچال در تابستان خنک‌تر می‌ماند. www.davoodelement.ir